Trocadero<3

ATT GIFTA SIG MED TROCADERO


Jag och Trocadero tog en bild tillsammans
Men mina vänner tyckte inte att vi såg ut som ett förälskat par
De sa att han var för gammal, för ljus, och besatt av pengar
fast han i århundraden sålts över Sverige och var känd
De sa att jag, för kommande generationers skull
inte fick gifta bort mig med honom enbart för att han var rik
Så började mina tankar snurra
tills jag tappade riktningen i mitt beslut
tills jag förlorade min attraktiva ungdom
och inte längre kunde tävla med andra kvinnor
tills det bara fanns en kall ödslighet kvar i mitt inre
och jag skrek ut mina ekande bekännelser
tills jag, likt en isbit som sjunker i trocaderon
inte längre kunde tala om någonting annat än drömmen att
konsumera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0